• Standaard

7 tips om de ultieme good vibes te creëren

Geplaatst op 09-03-2019

De lente komt eraan en de dagen worden weer langer. We krijgen weer meer energie en gaan ons weer beter voelen. Uit onderzoek blijkt dat je eigenlijk heel veel zelf in de hand hebt als het gaat over hoe jij je voelt. Dus daar kunnen we wat mee!

Wat bedoelen we eigenlijk met ‘good vibes’? Hiermee bedoelen we positieve gevoelens, veel energie, gelukkig zijn en lekker in je vel zitten. Natuurlijk hoeft dit niet 24/7 zo te zijn maar hoe meer hoe beter toch?

In deze blog delen wij graag 7 tips die jou kunnen helpen bij het het creëren van de zogenaamde #goodvibes.

1. Plan leuke dingen vooruit 

Hoe leuk is het om een weekendje weg gepland te hebben staan, een bezoek aan de dierentuin met de kinderen, een mooie zomervakantie, of een gaaf festival of concert? Zorg dat je iets in je agenda hebt staan om naar uit te kijken. Zo voorkom je dat je naast de dagelijkse ‘verplichtingen’ ook genoeg tijd voor jezelf maakt om andere leuke dingen te doen. Nog leuker is natuurlijk als je dit kunt delen met je vrienden of je partner. Wat heb je al een tijd in gedachte maar heb je nog niet gepland?

2. Zorg voor een positieve omgeving 

Wist je dat jouw omgeving een grote invloed heeft op hoe jij je voelt? Als er veel negativiteit om je heen is zul je zelf ook sneller negatief worden. Wanneer je omgaat met positieve mensen met veel energie zul je dat zelf ook overnemen. Ben je dus bewust met wie je je tijd doorbrengt. Een goede test is om voor jezelf te checken of je na een afspraak met iemand juist meer energie hebt of minder energie. Check dit voor jezelf en plan op basis daarvan je week.

3. Ga bewegen 

Natuurlijk is dit een beetje een ‘open deur’. Er zijn tal van studies die bewijzen dat meer bewegen ervoor zorgt dat jij je beter gaat voelen. Waarschijnlijk heb je dat ook zelf al ervaren na de bezoeken aan onze club. Zorg dus dat je regelmatig in onze club te vinden bent, en denk ook eens aan andere manieren van bewegen. Ga bijvoorbeeld eens een keer zwemmen, wandelen of heel wat anders doen. Afwisseling is en blijft goed voor het lichaam en door eens wat nieuws te doen ga je nog meer energie krijgen.

4. Help anderen

Hoe makkelijk is het soms om iemand anders te helpen? En hoe vaak doen we dit nu echt? Iedereen heeft het druk en is vaak gefocust op zijn eigen bezigheden. Soms misschien wel teveel. Elke dag zijn er weer tal van mogelijkheden om anderen te helpen. Van kleine dingen tot grote dingen. Door even een praatje te maken met iemand in de supermarkt kun je al een verschil maken in iemands dag. Of doe mee een aan evenement voor het goede doel (zegt de opgeven is geen optie run je iets?). Het mooie is dat door anderen te helpen je jezelf ook nog eens beter gaat voelen. Win-win toch?

5. Start je dag goed 

Je kent vast wel het gezegde: ‘Een goede start is het halve werk’. Dat is zeker waar wanneer het gaat over het beginnen van je dag. Probeer de dag eens niet te starten met het meteen checken van je telefoon of e-mail. Start bijvoorbeeld met het denken aan de dingen waar je dankbaar voor bent, of de positieve dingen waar je naar uitziet die dag. Sta wat vroeger op,  plan je dag, neem een goed ontbijt waar je veel energie van krijgt, en breng wat quality time door met je partner en/of kinderen. Klinkt dat niet veel beter dan gestresst en gehaast aan je dag beginnen?

6. Neem je rust 

Rust en herstel is net zo belangrijk dan de training zelf. Niet alleen je lichaam maar ook je geest heeft ontspanning nodig, zeker met de dynamiek en drukte van het hedendaagse leven. Zorg er dus voor dat je voldoende uren slaap krijgt (minimaal 7 uur) en op die manier goed kunt herstellen. Zorg er ook voor dat je rustmomenten voor jezelf inplant door bijvoorbeeld de sauna te bezoeken, een goed boek te lezen, of iets anders te doen wat voor jou ontspanning oplevert.

7. Pak je vitamine D 

Er worden steeds meer voordelen van vitamine D bekend!  Het is goed voor je spieren, botten en gebit. Ook zijn er onderzoeken die een relatie hebben gevonden tussen vitamine D, denkvermogen en de kans op depressiviteit. Zonlicht speelt dus een belangrijke rol in hoe jij je voelt. Onze tip is daarom: als de zon meer gaat schijnen, pak dan je zonnestraaltjes mee. Kom dus even achter je computer, ipad of telefoon uit en maak een korte wandeling. Je zult je meteen beter voelen!

Wij zien uit naar de lente en de zomer en zijn benieuwd welke dingen jij zelf gaat toepassen om meer #goodvibes te creëren. Natuurlijk gaan wij je daar vanuit de sportschool zo goed mogelijk mee helpen. Geniet ervan!

Deel dit bericht:

Blog

  • 7 tips om de ultieme good vibes te creëren

    De lente komt eraan en de dagen worden weer langer. We krijgen weer meer ener...

    Lees meer
  • 6 tips voor als je op skivakantie gaat

    In deze blog willen we ervoor zorgen dat jij en je lichaam goed voorbereid zi...

    Lees meer
Archief

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.