• Standaard

3 tips voor het omgaan met een blessure

Geplaatst op 14-01-2019

Iedereen heeft er wel een of meerdere keren in zijn leven mee te maken. Een blessure. Maar hoe ga je met zoiets om? Stop je helemaal met trainen? Of zijn er andere mogelijkheden? In deze blog delen wij een aantal tips over hoe je het beste met een blessure kunt omgaan.

1. Blijf er niet mee rondlopen

Waarschijnlijk herken je dit wel. Je hebt ergens last van en hoopt dat het vanzelf weer weggaat. Wist je dat er voor elke blessure experts zijn die jou snel van je klacht kunnen afhelpen? Wanneer je bijvoorbeeld even door een goede fysiotherapeut laat checken ben je snel weer van je klacht af. Veel is in een korte tijd en/of met een aantal simpele oefeningen te verhelpen. Investeer in jezelf en blijf er niet mee rondlopen.

2. Doe wat je wél kunt doen

Dat je een blessure hebt hoeft gelukkig niet te betekenen dat je helemaal hoeft te stoppen met bewegen. Vaak grijpen we die blessure aan om maar helemaal niet meer te sporten. Maar is dat de enige optie? Vaak niet. Als je bijvoorbeeld een klacht hebt aan je bovenlichaam, kun je nog steeds je onderlichaam trainen. Of ga wandelen of rennen in plaats van krachttraining. Wanneer je jouw fitness coach of fysio vraagt wat je wél kunt doen zul je merken dat er meer mogelijk is dan je in eerste instantie dacht. Zorg dat je zo fit mogelijk uit je blessure komt in plaats van dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen.

3. Neem het mee in je routine

Vaak zijn er oefeningen die jou helpen bij het sneller verhelpen van je klacht. Deze oefeningen krijg je van je fysio, je fitness coach, of na eigen onderzoek op internet. Deze oefeningen hebben het meeste effect als je ze consistent uitvoert. Probeer deze dus mee te nemen in je routine, bijvoorbeeld voor je ontbijt in de ochtend of na het tandenpoetsen in de avond. Door het onderdeel van je routine te maken vergeet je het niet en ben je sneller van je blessure af.

Hopelijk helpen deze tips je wanneer je een blessure hebt. Fijn is het nooit, maar juist dan is het zaak om niet bij de pakken neer te zitten en er alles aan te doen om zo snel mogelijk weer helemaal gezond te zijn.

Sportieve groet,

Robin

Deel dit bericht:

Blog

  • Sport jezelf gelukkig: 9 feiten!

    Wie regelmatig sport zit beter in zijn vel. Niet alleen voel je je gezonder, ...

    Lees meer
  • Lekker in je vel zitten, hoe doe je dat?

    Je kunt nu eenmaal niet altijd het zonnetje in huis zijn. Soms zit je gewoon ...

    Lees meer
Archief

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.